#digitális oktatás






A koronavírus elindíthatna akár egy valódi oktatási reformot is
 

A koronavírus elindíthatna akár egy valódi oktatási reformot is

Az iskolabezárás miatt akár észre is vehetné az oktatási rendszer, hogy 2020-at írunk. Technológiailag majdnem minden adott lenne ahhoz, hogy korszerű távoktatásra álljunk át ideiglenesen, ám változtatni kell a pedagógiai szemléleten, s ez már nehezebb ügy. A hátrányos helyzetű térségekben persze nem biztos, hogy a diákok hozzáférnek a nethez, és az sem bizos, hogy van megfelelő eszközük ahhoz, hogy bekapcsolódjanak a távoktatáshoz. Bemutatunk néhány olyan platformot, amit bármely iskola használhat.


 

"Ha elkezdjük használni, az szétrobbantja az iskolát"

A digitális pedagógia nem a kütyükről vagy a sávszélességről szól, sokkal inkább egy új tanítási szemléletet takar – állítja az évek óta ilyen módszerrel dolgozó Prievara Tibor és Nádori Gergely. Erre azért is szükség van, mert szerintük a diákok számára a mai iskola teljesen érdektelen. Mit változtathat ezen egy digitális tanóra? Miért tévhit, hogy minden mai gyerek digitális írástudó? És miért nem elég, ha a tanárok okos appok segítségével tanítanak?




Nyolc másodperc alatt eldől, hogy figyelünk-e valakire
 

Nyolc másodperc alatt eldől, hogy figyelünk-e valakire

Ma már csak nyolc másodperc jut egy fiatal figyelmének felkeltésére az információáramlás felgyorsulása miatt. Az infokommunikációs technológiák (IKT) terjedése viszont komoly lehetőségeket is rejt az oktatásban, igaz, ez alkalmazkodást igényel a pedagógusoktól is.

Microsoft Microsoft