Nehéz az otthoni karanténban tanulás, Solymáron nyári gokartozás a célprémium
Aki most jól tanul, a tanév végét követően környezettudatos gokartokban mérheti össze a vezetési tudását a társaival.
Aki most jól tanul, a tanév végét követően környezettudatos gokartokban mérheti össze a vezetési tudását a társaival.
Eltérő megoldások születtek a felsőoktatási intézményekben, van ahol a neptunon kommunikálnak, más helyen online streameket használnak.
A koronavírus-járvány idején is jelentkezik a Fülke, a hvg.hu közéleti podcastja. Radó Péter oktatáskutatóval arról beszélgettünk, milyen hatása van a vírusnak a magyar oktatásra.
A köznevelési államtitkár szerint a digitális munkarendre átállás nem fog egy hétvége alatt megvalósulni.
Ne aggódjanak a pedagógusok, a volt államtitkár négy éve folyamatosan fejleszti nekik a digitális tananyagot. Biztos mindjárt előpattan!
Az iskolabezárás miatt akár észre is vehetné az oktatási rendszer, hogy 2020-at írunk. Technológiailag majdnem minden adott lenne ahhoz, hogy korszerű távoktatásra álljunk át ideiglenesen, ám változtatni kell a pedagógiai szemléleten, s ez már nehezebb ügy. A hátrányos helyzetű térségekben persze nem biztos, hogy a diákok hozzáférnek a nethez, és az sem bizos, hogy van megfelelő eszközük ahhoz, hogy bekapcsolódjanak a távoktatáshoz. Bemutatunk néhány olyan platformot, amit bármely iskola használhat.
A digitális pedagógia nem a kütyükről vagy a sávszélességről szól, sokkal inkább egy új tanítási szemléletet takar – állítja az évek óta ilyen módszerrel dolgozó Prievara Tibor és Nádori Gergely. Erre azért is szükség van, mert szerintük a diákok számára a mai iskola teljesen érdektelen. Mit változtathat ezen egy digitális tanóra? Miért tévhit, hogy minden mai gyerek digitális írástudó? És miért nem elég, ha a tanárok okos appok segítségével tanítanak?
A Vodafone által fejlesztett alkalmazásgyűjtemény évfolyam és tantárgy szerint kategorizálja a táblagépen használható, tanulást segítő appokat.
Harminc éve az előző pártállam messzebb látott a digitális oktatásban, mint a mai.
Ma már csak nyolc másodperc jut egy fiatal figyelmének felkeltésére az információáramlás felgyorsulása miatt. Az infokommunikációs technológiák (IKT) terjedése viszont komoly lehetőségeket is rejt az oktatásban, igaz, ez alkalmazkodást igényel a pedagógusoktól is.
A tengerentúli egyetemeken tanító professzorok egy program segítségével tudják nyomon követni, hogy a diákok közül ki olvasta el a kijelölt könyveket és ki nem – adta hírül az SG.hu.